Busskort og skoleskyss skoleåret 2024/2025

illustrasjonsbilde buss - Klikk for stort bilde

Hvis du bor mer enn 4 kilometer unna skolen, har du krav på skoleskyss.

Skoleskyssen blir ikke automatisk oppdatert ved nytt skoleår, elever må søke selv. Dette gjelder også hvis du har hatt busskort året før. Ta vare på skolekortet fra i år, det skal brukes igjen neste skoleår! De som ikke har skolekort fra før av, vil få kortet tilsendt skolen.

Du kan søke om skoleskyss hos Minskyss.nfk.no så snart du har fått beskjed om at du har kommet inn.

Løsningen åpner for registrering før førsteinntaket er klart, så hvis du er sikker på at du kommer inn, er det helt greit å søke om skoleskyss i forkant. Du må uansett ha søkt innen 5.august hvis du skal være sikker på at søknaden din skal være ferdigbehandlet ved skolestart.

Du finner mer informasjon om skoleskyssordningen her: Skoleskyss i videregående skole - Nordland fylkeskommune (nfk.no)