Rådgiverne på Polarsirkelen videregående skole

Skolens rådgivningstjeneste skal bidra med yrkesveiledning og sosialpedagogisk veiledning.

Du finner rådgiverne i bygg A oppe i glassgata, på sine kontorer eller du kan kontakte dem via telefon eller e-post:

Berit Skjelvik

Berit Skjelvik er rådgiver hos Polarsirkelen videregående skole - Klikk for stort bildeBerit Skjelvik - Rådgiver

Mob. 971 80 769
Epost: berskj@vgs.nfk.no

• 1STA, 1STB, 2STA, 2STB, 3STA, 3STB
  • 3PBA, 3PBB
  • 1MDA, 2DRA, 3DRA
  • 1HSA, 1HSB, 1HSC, 1HSD
  • 2BUA, 2HAA, 2HAB
  • 1RMA, 2KOA

Trude Borchgrevink-Persen

Trude Borchgrevink-Persen er rådgiver for Polarsirkelen videregående skole - Klikk for stort bildeTrude Borchrevink-Persen Rådgiver

Mob. 988 08 625

Epost: trubor@vgs.nfk.no

• 1STC, 2STC, 3STC, 3STD, 3STF
  • 1IDA, 1IDB, 2IDA, 3IDA

Kristine Marie Møllevik

Kristine Marie Møllevik er rådgiver for Polarsirkelen videregående skole - Klikk for stort bildeKristin Marie Møllevik Rådgiver

Mob. 958 56 388

Epost: krimol@vgs.nfk.no

• 1BAA, 1BAB, 1BAC

• 2TMA, 2TMB, 2RLA

• 1IMA, 2ITA

• 1TPA, 1TPB, 1TPC, 1TPD

• 2BIL, 2PIA, 2PIB, 2KPA, 2KJA

• 1IKA

• 1ELA, 1ELB, 1ELC, 2ELA, 2AUA, 3AUA

Rådgiverne samarbeider tett med elevens kontaktlærer, faglærere og avdelingsleder. Ved behov kan de også ha et samarbeid med foresatte til elever under 18 år, og etter avtale med de over 18 år.

Elevene kan ta kontakt direkte med rådgiver for veiledning og støtte i skolehverdagen. Rådgiverne skal også bistå elevene i spørsmål om karriereveiledning.

De kan også gi sosialpedagogisk hjelp og veiledning med personlige problemer og utfordringer i hverdagen. Rådgiverne kan også formidle kontakt med andre offentlige etater som for eksempel helse- og sosialtjenester, BUP eller Statens lånekasse.

Rådgiver har taushetsplikt, og vil bare etter avtale med deg formidle opplysninger videre om det skulle være aktuelt. Rådgiverne har i likhet med andre tilsatte også opplysningsplikt om de får informasjon om noe som kan være til skade for eleven.