Elev PC leveranseproblemer

Ang. Elev maskiner ved Polarsirkelen videregående skole

Vi har for tiden store vanskeligheter med å skaffe nok elev maskiner til skolestart. Nordland Fylkeskommune jobber på spreng for å finne gode alternative løsninger, og kunne skaffe tilveie de maskiner som står i rest hos produsent.

Fylkeskommunen kan ikke klandres for de problemer vi møter nå, da dette er grunnet global mangel på elektroniske komponenter på grunn av Covid-19.

Polarsirkelen VGS. har fått maskiner til ca. 1/3 deler av VG1 elevene, frem til vi kan få de nye maskinene i sept./okt. en gang, vil de elevene som har størst behov, få låne maskiner på skolen.

Lånemaskinene er maskiner som har installert de programvarene som skal til, for å kunne gjøre skolearbeidet, og benytte de fasiliteter vi har tilgang til, som skylagring og tilleggslisenser for programvarer. Elevene må derfor også ta med seg egen sekk, til skolebøker og eventuell låne pc.

Vi beklager dette for våre elever, og håper på forståelse for problemet.

IKT Avd. Polarsirkelen VGS.