Elevrådet

logo, polarsirkelen elevråd - Klikk for stort bilde Nora Monsen Utsi

Elevrådet skal fremme elevenes fellesinteresser på skolen, og arbeide for å skape et godt lærings- og skolemiljø.  Elevrådet består av en tillitsvalgt fra hver klasse, og har representanter i mange av skolens utvalg. Her skal elevrepresentantene kunne uttale seg og komme med innspill.

Snakk med den tillitsvalgte fra klassen din hvis du har en sak eller et tema du vil at elevrådet skal diskutere.

Det er lovfestet at alle skoler skal ha et elevråd, lovteksten finner du i opplæringslovens paragraf 11.

Artikkelliste